یك مسئول دولتی خبر داد؛

سهم ۱۱ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

سهم ۱۱ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی

به گزارش آبیاری، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داد: سهم صنعت دامپروری در تولید ناخالص ملی 11 درصد است.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، نادر اسدزاده، معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور اظهار داشت: صنعت دامپروری، موتور محرک اقتصاد ایران است و سهمی ۱۱ درصدی در تولید ناخالص ملی دارد.
وی ضمن اشاره به نقش حیاتی دامپروری در اقتصاد ایران، اضافه کرد: سهم ۱۱ درصدی دامپروری در تولید ناخالص ملی، آنرا به یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشاورزی کشور تبدیل نموده است.
وی افزود: دامپروری نه فقط در تولید ناخالص ملی، بلکه در ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی نیز سهم قابل توجهی دارد. البته دستاوردهای چشم گیر پژوهشگران علوم دامی در ارتقای راندمان و کاهش هزینه های تولید نقشی اساسی در این حوزه داشته است.
اسدزاده افزود: این پژوهشگران با بررسی و معرفی فناوری امکان استفاده از پسماندهای کشاورزی همچون تفاله میوه ها، سبزیجات، غلات و پسماندهای نیشکر به عنوان خوراک دام، گامی بزرگ در جهت کاهش هزینه ها و حفظ محیط زیست برداشته اند. این موارد نشان از توانایی بالای پژوهشگران ایرانی در حل چالش های موجود در صنعت دامپروری و حرکت به طرف تولید پایدار و اقتصادی دارد.
معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته های مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور، با تاکید بر اهمیت دانش بنیان شدن دامپروری، بر لزوم سرمایه گذاری در مطالعه و توسعه در این بخش تاکید کرد.
وی همین طور به نقش دامپروری در ایجاد اشتغال و توسعه روستایی اشاره نمود و آنرا یکی از مهم ترین عوامل رشد اقتصادی پایدار دانست.
اسدزاده در پایان، تاکید کرد: با عنایت به اهمیت بالای دامپروری در اقتصاد کشور، پشتیبانی از تحقیقات و توسعه در این بخش، می تواند به بهبود امنیت غذایی، افزایش صادرات محصولات دامی و توسعه پایدار روستایی کمک بسیاری کند.


منبع:

1403/07/10
14:02:05
5.0 / 5
156
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد