کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا در دارالسلام شروع به کار کرد

کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا در دارالسلام شروع به کار کرد

آبیاری: کمیسیون مشترک ایران و تانزانیا با هدف بررسی و تفاهم در اسناد همکاریهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در پایتخت تانزانیا شروع به کار کرد.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی که در رأس هیأتی متشکل از تجار و بازرگانان ایرانی به تانزانیا سفر کرده است، در مراسم شروع نشست کمیسیون مشترک دو کشور اظهار داشت: ایران مصمم به گسترش روابط با تانزانیا است.
وی افزود: ما تانزانیا را اقتصاد بزرگ می دانیم که از نظر ژئواستراتژیک نقش محوری برای دسترسی چند کشور آفریقایی به آب های آزاد دارد.
نوری، کشاورزی را ظرفیت ممتاز همکاری تهران و دارالسلام دانست و اظهار داشت: ایران مایل است در مقابل تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز خود، خدمات فنی و مهندسی به تانزانیا صادر کند.
وی همکاریهای فرهنگی و گردشگری را از دیگر زمینه های مورد توجه دو طرف خواند و اضافه کرد: از آن جمله رابطه تاریخی ایران و زنگبار است و با همکاری باارزش وزارت امور خارجه در تسهیل و فعال شدن سفارت تانزانیا در کشورمان، گستره روابط دو کشور توسعه مطلوبی خواهد یافت.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به همراهی هیأتی ایرانی از تجار و بازرگانان در این سفر اظهار داشت: آمادگی داریم در حمل و نقل دریایی، همکاریهای اتاق تجاری و دیگر زمینه های اقتصادی از ظرفیتهای مغفول در روابط ایران و تانزانیا استفاده نمائیم.
وی اظهار امیدواری کرد که اسناد مورد توافق، زمینه ساز رشد همکاریهای دو کشور شود و بعد از برگزاری این جلسه ها و دیدار مقامات عالی، اسناد همکاری عملیاتی شود.


منبع:

1403/07/29
16:10:40
5.0 / 5
30
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد