پشت پرده افزایش نجومی نرخها در بازار طلا و ارز

پشت پرده افزایش نجومی نرخها در بازار طلا و ارز

آبیاری: تب خرید طلا، سکه و ارز در ایام اخیر بالا رفته است و برخی مردم و دلالها اینروزها خریدار اصلی سکه و ارز شدند اما، تا چقدر می توان در این قیمتهای حساس وارد معامله شد؟


به گزارش آبیاری به نقل از خبر آنلاین، افزایش قیمتها در بازار طلا و ارز و ثبت رکوردهای جدید و البته نجومی در این بازارها به ویژه برای انواع قطعات سکه و طلا باعث شده است فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی بر پرریسک بودن معاملات در این شرایط تاکید کنند.
تسنیم نوشت: هرچند عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه مخصوصاً در ایام اخیر ناشی از افزایش محسوس قیمت طلای جهانی و صعود اونس طلا به کانال ۲ هزار و ۷۲۲ دلاری است، اما قسمتی از این افزایش نرخها هم به خاطر افزایش قیمت ارز در بازار است.

قیمت ها در بازار "پرت" شده است

طلا و سکه اکنون در مرزی قرار گرفتند که امکان ریزش بالایی دارند چونکه در این سقفها ریسک خرید به شدت بالا رفته است. سکه امروز در میانه کانال ۵۵ میلیون تومان رکورد زد، حباب سکه الان بالای ۱۲ میلیون تومان برآورد می شود؛ هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در کانال ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده است؛ دلار هم وارد کانال ۶۴ هزار تومان شده است.
بگفته فعالان حاضر در بازار طلا و ارز اکنون در عمل نرخها در این بازار «پرت» شده است و ریسک خرید به شدت بالا رفته است چونکه مشخص نیست الان این نرخها تا چه حد درست یا غلط باشد.
آن چه در ایام اخیر در بازار سکه به ثبت می رسد این نگرانی را افزایش داده است که در صورت خرید در قیمتهای بالا احتمال متضرر شدن هم بالا می رود چونکه رشدهای شارپی به این صورت ریسک ریزش بالایی هم دارند.
مشاهدات میدانی نشان میدهد الان جو خرید سکه هم بین مردم و هم بین دلالها بالا رفته است، این در حالیست که بانک مرکزی بطور هفتگی و دو بار در هفته حراج سکه دارد و مردم می توانند بوسیله مرکز مبادله نسبت به خرید انواع قطعات سکه اقدام نمایند.
کارشناسان اقتصادی به مردم هشدار می دهند که فریب جو افزایشی بازار را نخورند چونکه اکنون سکه به شدت پرریسک شده است.
از طرف دیگر افزایش فاصله قیمتی کف و سقف دلار سیگنال مهمی است که خریداران باید به آن توجه نمایند چونکه افزایش این فاصله یعنی بازار پرنوسان است و ریسک معامله بالاست، در چنین شرایطی حضور در جایگاه خریدار با ضرر همراه می شود، چونکه با یک خبر فاز بازار تغییر خواهد کرد، بدین سبب ورود به بازار در وضعیت ملتهب اصلاً سفارش نمی شود.



1403/07/30
09:13:01
5.0 / 5
12
تگها: آنلاین , كانال
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد