ایران می تواند تامین کننده غذای منطقه باشد باید برندسازی کنیم

ایران می تواند تامین کننده غذای منطقه باشد باید برندسازی کنیم

به گزارش آبیاری، مدیرکل ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: ایران قطب منطقه در تولید است و می تواند تامین کننده غذای منطقه باشد.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، محمود بازاری امروز در نشست هم اندیشی و لطمه شناسی صادرات محصولات کشاورزی و غذایی که با هدف پیش بینی برنامه های محتوایی در رابطه با معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی و صادراتی حوزه کشاورزی برگزار گردید، اظهار داشت: نشست توسعه همکاریهای منطقه ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال، ۱۹ خرداد با حضور کشورهای مسلمان همچون عربستان، مالزی و امارات برگزار خواهد شد؛ بدون تردید برگزاری نشست های اینچنینی در توسعه تعاملات منطقه ای کمک خواهدنمود.
مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر لزوم توسعه میزهای صادراتی کشور در عرصه کشاورزی، بیان کرد: عدد تجارت ایران در عرصه کشاورزی در سال قبل نسبت به ۱۴۰۱ رشد کرد اما بدون تردید ظرفیت ها و توانمندی های ایران در این بخش می تواند روند صعودی تری به خود بگیرد.
وی ایران را هاب منطقه در تولید غذا خواند و اشاره کرد: بنظر می رسد که ایران می تواند تامین کننده غذای منطقه به ویژه کشورهای همسایه غربی باشد. اگر ما خواهان گرفتن سهم بیش از بازار این کشورها هستیم باید بر روی برندسازی تمرکز بیشتر داشته باشیم.
مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تصریح ایجاد رابطه تعاملی بین دولت و بخش خصوصی، بر توسعه میزهای صادراتی ایران در عرصه کشاورزی تاکید نمود.
در ادامه این جلسه محسن امینی، نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با تأکید بر ایجاد تعامل مناسب بین دولت و بخش خصوصی، اضافه کرد: زمان آن رسیده است که به تفکر صادرات محصولات کشاورزی بیشتر بها بدهیم و برای رفع موانع و مشکلات این بخش تلاش و تمرکز مضاعفی نماییم.

1403/03/10
11:24:29
5.0 / 5
331
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد