طلا باردیگر شدت گرفت

طلا باردیگر شدت گرفت

به گزارش آبیاری، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۱۶ سنت رسید.


به گزارش خبرگزاری آبیاری، برپایه گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه به بالاترین رقم ظرف یک ماه گذشته رسید. جدید ترین اطلاعات اشتغال آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور در ماه سپتامبر را بالا برده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۱.۱۹ درصدی به ۲۳۹۷ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.
برخی تحلیل گران عقیده دارند اگر روند کاهش نرخ بهره از ماه سپتامبر آغاز شود، طلا به ۲۴۵۰ دلار می رسد.
اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان داد فهرست حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی این کشور ۲۰۶۰۰۰ شغل در ماه ژوئن بالا رفته است. این در حالیست که اقتصاددان ها انتظار یک افزایش ۱۹۰ هزار تایی را داشتند. در این میان نرخ بیکاری در آمریکا تا ۴.۱ درصد بالا رفته یعنی بالاتر از ۴ درصدی که قبلاً پیشبینی می شد.
بازارها حالا احتمال می دهند بانک مرکزی آمریکا نخستین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد و کاهش بعدی در ماه دسامبر صورت بگیرد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا بعنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بیشتر می کند.
در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۲.۷۵ افزایش به ۳۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۲.۸۶ درصدی ۱۰۳۰ دلار و ۹ سنت معامله می شود.
۲۲۳۲۲۵



منبع:

1403/04/16
12:07:40
5.0 / 5
282
تگها: آب , كشاورزی
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد