راه اندازی ۱۹۰۰ جایگاه برای عرضه دام سالم در روز عید قربان

راه اندازی ۱۹۰۰ جایگاه برای عرضه دام سالم در روز عید قربان

به گزارش آبیاری، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی و همکاری تشکل ها و اتحادیه های دامداران، 1900 جایگاه در سراسر کشور برای عرضه دام سالم افتتاح شد.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به در پیش بودن عید قربان، در برنامه سیما اعلام نمود: هموطنان می توانند برای انجام فریضه این روز مبارک، دام مورد نظر خودرا از ۱۹۰۰ جایگاه مستقر در تهران و شهرستان ها تامین کنند.
وی با اعلان اینکه باتوجه به بارش های مناسب بهاری و سرسبزی مراتع، وضعیت تولید دام خصوصاً دام روستایی و عشایری مناسب می باشد، اضافه کرد: وضعیت تولید، هم از نوع دام سبک و هم از نوع دام سنگین خوب است و در عید قربان و روز عرفه هم طبق سنوات گذشته با همکاری سازمان تعاون روستایی عشایری و اتحادیه های روستایی و عشایری عرضه دام سالم و بهداشتی صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: در سراسر کشور بیش از ۱۹۰۰ جایگاه عرضه دام به وجود آمده که از امروز کار استقرار در آنها به انجام می رسد و عرضه دام، از فردا یکشنبه صورت می گیرد.
امراللهی درباره ی جایگاه های عرضه دام تهران نیز اظهار داشت: در تهران ۱۵ جایگاه با همکاری شهرداری تهران در میادین میوه و تره بار در نظر گرفته شده که در آنها، دام سالم و بهداشتی با حضور ناظر فنی و ناظر شرعی عرضه می شود.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: علاوه بر موضوع قیمت که مربوط به بازار است، در این جایگاه ها دام با رعایت مسائل بهداشتی عرضه می شود و خصوصاً درباب دام های مولد، وزارت جهاد کشاورزی اهتمام دارد که به عرصه تولید باز گردند.
امراللهی اشاره کرد: در سراسر کشور نزدیک به ۲ هزار گروه نظارت فعال خواهد بود که حدود ۸۰۰ گروه، بصورت سیار فعالیت می نمایند.
وی اضافه کرد: در جایگاه های تهران، علاوه بر عرضه دام بهداشتی، قربانگاه نیز در نظر گرفته شده و دام ها در صورت موافقت خریدار، همانجا با حضور ناظر دامپزشکی و ناظر فنی قربانی می شود.
وی با اعلان اینکه بازار برمبنای اصل عرضه و تقاضا نرخ گذاری می شود، اظهار داشت: مشکلی به لحاظ تامین نداریم و پیش بینی می شود که قیمت حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزار تومان به بالا باشد که بستگی به نوع و کیفیت دام هم دارد.
مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نمود: هموطنان می توانند با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ نظرات و شکایت خودرا مطرح کنند.

1403/03/27
13:00:42
5.0 / 5
281
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد