برق مصرفی کشاورزان رایگان می شود

برق مصرفی کشاورزان رایگان می شود

به گزارش آبیاری، یک مقام مسوول اظهار داشت: امسال اولویت برنامه های مدیریت مصرف در بخش کشاورزی با مدیریت منابع آب است، که هر یک از چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره برداری هستند مدت زمان استفاده از آن درج شده است.



به گزارش آبیاری به نقل از مهر، حامد احمدی مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر اظهار داشت: برمبنای پروانه بهره برداری؛ ۹۲ درصد از چاه های کشاورزی مجوز استفاده کمتر از ۱۹ ساعت در روز دارند و برای حفظ منابع آب لازم است که مدت زمان در نظر گرفته در پروانه بهره برداری را رعایت نمایند.
وی افزود: وزارت نیرو امسال بمنظور ایجاد برنامه ای مدون برای مدیریت منابع آب، ساعاتی که باید کشاورزان برمبنای پروانه بهره برداری موتورهای استحصال آب را خاموش کنند، با ساعات اوج مصرف روزانه منطبق کرده است.
احمدی با اشاره به طرح تشویقی وزارت نیرو برای کشاورزان اشاره کرد: در کنار همه الزامات قانونی، وزارت نیرو با راه اندازی طرحی تشویقی، هزینه برق کشاورزانی را که با صنعت برق در طول ۵ ساعت اوج مصرف روز همکاری کنند، رایگان کرده است.
مدیرکل هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید توانیر همین طور اشاره کرد: علاوه بر این، کشاورزانی که از ساعت ۱۰ بامداد تا ۱۰ شب ۴ ماه گرم سال نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند، ماهانه تا ۱۰ تا ۱۲ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.
احمدی همین طور درباب کشاورزانی که دارای پروانه بهره برداری بیش از ۱۹ ساعت در روز هستند، اظهار داشت: اگر این کشاورزان در ۵ ساعت گرم پس از ظهر با صنعت برق همکاری کرده و مصرف برق خودرا کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی مشمول پاداش خواهند شد.

1403/04/17
12:27:33
5.0 / 5
297
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
آبیاری
persianwet.ir - مالکیت معنوی سایت آبیاری متعلق به مالکین آن می باشد